Свята Павука
Клас дзеліцца на 5 груп:
1. “Павук-воўк”,
2. “Павук-сенакосец”,
3. “Хатні павук”,
4. “Павук-крыжавік”,
5. “Тарантул”.
Кожная група рыхтуе выгляд павука розных відаў. Іх развешваюць на нітках пад столлю. З вугла ў вугал працягнута чорная нітка, якая робіць павуцінне. Кожная група рыхтуе народныя прыкметы, выказванні, загадкі. У клас уваходзіць Бураціна.
Бураціна: дзеці, як мне хочацца ўсякіх прыгод. Хочаце са мной пайсці да ільвоў, тыграў, леапардаў у далёкія дрымучыя лясы.
Настаўніца: Давайце дапаможам Бураціна ў пошуку прыгод.
Вучань: Ці ведаеш ты, Бураціна, што вакол нас: у полі, у лесе, на беразе возера і, нават, у хаце жывуць такія ж цікавыя і небяспечныя жывёліны?
Настаўніца: Дзеці, вы здагадаліся аб чым ідзе размова?
8 ног, 8 рук
вышываюць шоўкам круг.
Майстар у шоўку ведае тоўк,
Купляйце мухі шоўк.
Бураціна: Вось добра! Як хочацца трапіць да вашых васьміногіх паляўнічых. (Гучыць музыка на тэму прыроды). Рабяты, паглядзіце мы трапілі ў лавушку. Што будзем рабіць?
Настаўніца: Мы знаходзімся ў царстве Павука. Каб выбрацца з павуціны, нам трэба групамі выканаць такое заданне.
1 конкурс.
Саставіць апавяданне з 5 сказаў, якія апісваюць жыццё таго віду павука, якога прадстаўляе група.
Напрыклад: “Павук-сенакосец”.
1. Мы самыя страшныя павукі.
2. Мы не пляцем сеці, а хутка бегаем у высокай траве.
3. У нас доўгія ногі.
4. Калі адарваць адну з ног, яна косіць як касец.
5. З-за гэтага нас назвалі сенакосцамі.
Бураціна: Ура! Мы на свабодзе. А давайце заглянем да нашага Павука.
Настаўніца: У госці без падарункаў не ходзяць.
2 конкурс. Вырабіць вырабы Павуку з прыроднага матэрыяла.
3 конкурс. Інсцэніроўка.
Частка з мастацкага твора з персанажам – Павуком.
4 конкурс. Пастаноўка пазнавальных пытанняў адзін аднаму.
1. Хто даўжэй аса ці павук? (аса).
2. Як называюцца павукі даўжынёй 4 см? (тарантул).
3. У якіх павукоў ногі таўшчынёй з карандаш? (павукі-птушкаеды).
4. Калі да павука падыдзе чалавек з палкай, ці бачыць ён яго? (палку бачыць, а чалавека не, т.я. вочы слабыя і бачаць на адлегласці 10 см).
5. Колькі вачэй і колькі ног? (8 і 8).
6. Ці жывуць павукі пад вадой? (вадзяны павук).
7. Што ядуць вадзяныя павукі? (лічынак камароў, вадзяных насякомых).
8. Ці смяротныя ўкусы павукоў для чалавека? (птушкаедаў, каракуртаў).
9. Ці жывуць павукі паблізу чалавека? (хатнія павукі).
10. Самы небяспечны павук Расіі? (каракурт).
11. Ці можна назваць павука насякомым? (не, у насякомых 6 ног, а ў павука 8).
5 конкурс. Загадак
(загадкі напісаны на лісціках і раздаюцца групам)
1. Не для рыбаў, а сеці ставіць?
2. Не поп, а з крыжам?
3. Танчэй гэтай пражы не знойдзеш на свеце?
4. Цягнецца нітка, а ў клубок не зматаць?
5. Ніткай пляце, сядзе і ахвяру чакае?
6 конкурс. Народных прыкмет.
(раздаюцца прыкметы, аформленыя ў выглядзе плакатаў.
Трэба абаснаваць тое, ці іншае назіранне)
1. Павук узмоцнена пляце ці размотвае сеці – да ветру.
2. Павук размяшчае павуцінне колам – чакай дажджу.
3. Доўгае павуцінне ляціць – да яснай восені і няхуткага снегу.
4. Узмоцнена пляце сець – да сухога надвор’я.
5. Шмат павуціння на “бабскае лета” – да яснай восені і халоднай зімы.
Свята Павука