Цэтлікі блога для настаўнікаў

Рэклама

Дадайце наш блог у свае сацыяльныя сеткі

Папулярныя паведамлення

воскресенье

Вялікія княствы (удзельнічаюць 5-11 класы)


Вялікія княствы
(удзельнічаюць 5-11 класы)

Усё праходзіць у выглядзе царскага прыёма. Усе ўдзельнікі апрануты ў старажытныя касцюмы. Ад кожнага княства павінен быць князь і княгіня. Усё праходзіць у вялікім зале. Месца, дзе знаходзяцца “княствы”, аформлены ў выглядзе замкаў з назвамі княстваў.
У журы:
Цар: Добры дзень, сябры! Вітаю вас на нашым свяце. Дазвольце прадставіць князёў і княгінь…
1 конкурс “Князь і княгіня”.
2 конкурс “Герб і назва княства”.
А зараз прашу прадставіць свае гербы і назвы княстваў.
Дзякуем княствам. Вядома, што аб кожным вядомым чалавеку складзена легенда. Аб кожным княстве таксама складалі легенды. І таму я аб’яўляю:
3 конкурс “Легенда княства”.
Царыца: Вялікі дзякуй. Мы ведаем, што ў даўнія часы ў кожным каралеўстве, княстве былі рыцары. Таму зараз:
4 конкурс “Рыцарскі турнір”.
У кожнага рыцара ёсць свая каханая. Але з ёй трэба нейкім чынам пазнаёміцца. Таму і заданне арыгінальнае – пазнаёміцца. Сапраўдны рыцар павінен валодаць уменнем перадаваць свае думкі, але не толькі словамі, а і пісьмова, дакладней, з дапамогай малюнка.
2 заданне. Вам неабходна намаляваць малюнак з сардэчкам пасярэдзіне. Дзякуем. Кожны закаханы складае вершы сваёй каханай. Вось вам трэба:
3 заданне. Скласці верш, абапіраючыся на гэтыя словы:
… уздыхае                    …раздражняе
усход                                 бляск
слёзы                                 спадае
пясок                                 трэск
Малайцы. А зараз, напэўна, самае цяжкае заданне. Вам трэба прызнацца ў каханні сваёй даме сэрца.
4 заданне. Дзякуй вам за адвагу і на развітанне хацелася б даведацца, якімі вы бачыце дам свайго сэрца.
Цар: Прыйшоў час запрасіць вас на пір, дзе мы даведаемся, якое ж княства самае ветлівае.
5 конкурс. (Задаюцца пытанні і кожнае княства дае свой варыянт адказу).
Пытанні:
1.      Як можна вітаць адзін аднаго і ў якіх выпадках? (ківок, жэст, поціск рукі); слова: часцей – “Добры дзень”, у транспарце, на вуліцы, пры вялікай адлегласці – ківок і жэст; абдыманне – пры сустрэчы родных і г.д.).
2.      Хто першы вітаецца пры ўваходзе ў памяшканне? (першы вітаецца ўваходзячы, незалежна ад узросту і полу)
3.      Калі сустракаемся з людзьмі ўпершыню, хто павінен прадставіцца першым? (старэйшы падае руку малодшаму, жанчына-мужчыне, начальнік – падначаленаму)
4.      Мужчына і жанчына ўваходзяць у памяшканне. Хто першы? (заўсёды першай уваходзіць дама)
5.      Пара падымаецца ці спускаецца па лесвіцы. Хто ідзе першым? (уверх – мужчына, уніз – жанчына).
6.      Пры ўваходзе ці выхадзе з грамадскага транспарта, хто павінен першым уваходзіць ці выходзіць (першай заходзіць (сядае) дама, выходзяць наадварот)
7.      Як мужчыны і жанчыны, муж і жонка павінны сядзець за сталом? (мужчына з мужчынай, муж з жонкай побач не садзяцца)
8.      Як трэба есці хлеб? (бяруць рукамі і кладуць на сурвэтку, ядуць, ламаючы маленькімі кавалкамі)
9.      У вас на талерцы вінаград, яблык, апельсін, як іх трэба есці? (вінаград – па адной ягадзіне, яблык, пажадана ачысціць ад кажуры, нарэзаць долькамі, выразаць сарцавіну, есці маленькімі долькамі, апельсін разразаюць долькамі, ці кольцамі, а іх у сваю чаргу папалам)
10.  Як ядуць пірожныя, тарты, пірагі? (кавалачкі бісквіта ядуць, адламваючы маленькія порцыі чайнай лыжачкай. Слаёныя пірожныя і пірагі ядуць, трымаючы іх у руках).
11.  Калі закончыцца абед, як выйсці з-за стала? (выходзяць разам з іншымі, падзякаваўшы гаспадарам, за сабой засоўваючы крэсла)
Царыца: Малайцы ўсе княствы, а зараз мы вызначым самага найлепшага князя:
1.      Што вы ведаеце аб гісторыі свайго краю?
2.      Назавіце выдатных ураджэнцаў свайго краю.
3.      Назавіце, як называлася раней ваша вёска (горад, пасёлак). Гісторыя паходжання назвы.
Цар: Наймудрэйшага князя мы знайшлі, а вось хто з гэтых прыгажунь найпрыгажэйшая княжна (адвольная форма).
Царыца: Вось мы усе вызначаем наймудрэйшага, найлепшага, а мяне больш цікавіць прычоска і ўбранне. І я абвяшчаю конкурс на лепшага цырульніка і лепшага краўца.
Цар: Усе добра, цікава, але трошкі сумна. І з нагоды гэтага я аб’яўляю конкурс “Найвесялейшае княства” (гумарыстычны нумар).

Падвядзенне вынікаў.



 Вялікія княствы (удзельнічаюць 5-11 класы)

Цэтлікі блога для настаўнікаў

спампаваць бясплатна (78) школа (68) настаўнік (67) сцэнарыі (63) сцэнары (61) бясплатна (39) распрацоўка свята (29) канспект (16) вершы (15) свята (14) план (11) 1 верасня (10) каляндарна-тэматычнае планаванне (10) дзень ведаў (9) распрацоўкі урокаў (9) урок (9) Першы званок (8) беларуская літаратура (8) апошні званок (7) беларусь (6) выпускны вечар (6) вучань (5) каляндарныя планы (5) сцэнар вечара школы (5) тэматычныя планы (5) школьны сцэнар (5) 8 САКАВІКА (4) новы год (4) ранішнік (4) 14 лютага (3) Дзень Закаханых (3) Дзень настаўніка (3) Навагодні сцэнар (3) вечар адпачынку (3) сцэнар выпускнога балю (3) характарыстыка (3) 11 клас (2) 5 клас (2) 7 клас (2) вячоркі (2) дзень святога Валянціна (2) канспекты (2) масленіца (2) пераробленыя песні (2) фізіка (2) 10 клас (1) 6 клас (1) 8 клас (1) 9 клас (1) Гасцёўня (1) Міжнародны жаночы дзень (1) Шчаслівы выпадак (1) беларуская мова (1) біялогія (1) вечара сустрэчы выпускнікоў (1) восеньскі баль (1) геаграфія (1) дзень маці (1) дзяды (1) залатая восень (1) заняткі гуртка (1) калядкі (1) матэматыка (1) навучальныя класы (1) паседжання (1) песні (1) распрацоўка (1) свята павука (1) інфарматыка (1)